Fitness & Modeling

غلامحسین مهیمی

My Instagram

Hi, my Instagram : gh.mohimi fallow me   
نویسنده : غلامحسین مهیمی ; ساعت ٧:٠٤ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٤/۱/۳۱

فیتنس و تغذیه

سی نکته تغذیه ای در ورزش 1- غذاهای روزانه را حداقل در پنج وعده میل نمائید. 2- غذا را خیلی داغ و یا خیلی سرد میل نکنید. 3- غذا را خوب بجوید تا هضم آن را در معده تسهیل نمائید. 4- از خوردن قسمتهای سوخته غذا پرهیز نمائید. 5- از خوردن چربی ، غذاهای خیلی چرب ، پر روغن و همچنین از خوردن کره زیاد اجتناب نمائید. 6- از غذاهای سرخ شده و کلا" سرخ کردنی پرهیز نمائید. 7- در خوردن شیرینی جات و مواد قندی افراط ننمائید 8- حداقل در سه وعده از وعده های روزانه شما می باید از مواد پروتئینی استفاده شود. 9- از مواد هیدرات کربن دار به میزان کافی می باید در رژیم غذایی گنجانده شود. 10- حجم موادغذایی هر وعده را کنترل نمائید . 11- بدن بطور روزانه نیاز به انواع ویتامین ها دارد و لذا میباید از مواد حاوی ویتامین به میزان کافی استفاده نمود. 12- در طول روز ، هفته و ماه می باید از رژیمهای متنوع و کامل ، همچنین باب میل در صورت هماهنگی با جدول غذایی استفاده شود. 13- مواد غذایی را برای وعده های روزانه در محیط مناسب نگهداری نمائید. 14- هر روز حداقل 10 لیوان آب بنوشید . 15- قبل یا بعد از تمرین و بلافاصله چیزی نخورید (منظور وعده غذایی است) 16- با پرخوری و افراط در استفاده از مواد مختلف خود را دچار سوء تغذیه ننمائید. 17- از مواد غذایی ومکملهای با کیفیت استفاده نمائید. 18- انجام آزمایش ،تست بدنی و همچنین چکاب کلی میتواند کمک خوبی جهت تنظیم رژیم غذایی باشد. 19- مشخص نمودن وضعیت بدن و اندازه گیری مستمر چربی شما را در برنامه ریزی غذایی کمک می کند . 20- هیچگاه برنامه غذایی مطلق و ثابتی را دنبال ننمائید ، سعی کنید رژیم غذایی را متناسب با فعالیت روزانه تنظیم کنید. 21- نوشیدن آب در طول روز به میزان کافی از نکات مهم تغذیه است . 22- رعایت فاصله زمانی قبل و بعد از تمرین ، مهمترین نکته در تغذیه است. 23- فاصله زمانی هر وعده غذا با وعده بعدی متناسب با نوع غذا تعیین می شود و بطور متوسط هر 5/2 الیی ساعت می باشد. 24- در رژیم غذایی بهتر است قبل از تمرین ، بیشتر از مواد کربوهیدرات استفاده نمائید. 25- غذا را با لذت وآرامش میل نمائید تا هضم آن راحت باشد. 26- با میل با پرخوری سر میز غذا مقابله نمائید. 27- تقریبا 2 هفته پس از شروع رژیم غذایی بدن شروع به سوزاندن چربی های اضافی خواهد نمود. 28- رژیم غذایی خود را با دقت ، صبر و استقامت دنبال نمائید. 29- رعایت نکردن حتی یک وعده میتواند بسیاری از زحمات شما را تلف نمائید. 30- چنانچه میتوانید روزانه کمی گریپ فروت و گوجه فرنگی بصورت جدا استفاده نمائید. غلامحسین مهیمی ، مربی فیتنس   
نویسنده : غلامحسین مهیمی ; ساعت ٧:٠٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٤/۱/۳۱

فیتنس و مدلینگ

تثبیت وزن = عوض کردن فرهنگ اشتباه تغذیه ما و ورزش مداوم بعضیها اشتباه میکنن و با یک دوره رژیم فک میکنن وزن اضافه بزودی برنمیگرده اما اگه ما بتونیم فرهنگ تغذیمونو تغییر بدیم کلا همیشه سالم و تناسب اندام خواهیم داشت غلامحسین مهیمی   
نویسنده : غلامحسین مهیمی ; ساعت ٤:٥۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/۱۱/۱

 

امروزه ساعت خواب و استراحت افراد کاهش چشمگیری پیدا کرده که این موضوع عمدتا به دلیل فشارهای کاری است. با این حال، با توجه به محدود بودن ساعت خواب افراد در انگلیس که حدودا ۶ تا شش و نیم ساعت است پزشکان در این کشور مطالعه‌ای را به منظور بررسی مزایای خواب کافی در شبانه‌روز انجام داده‌اند. کار‌شناسان معتقدند میزان خواب افراد با گذشت زمان و طی سال‌ها کاهش یافته و این موضوع دلایل متعددی دارد که از آن جمله می‌توان به مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار و قرار دادن خواب در زمره کارهای غیرضروری اشاره کرد. به گزارش بی‌بی‌سی با کاهش میزان خواب، آمارهای مربوط به اضافه وزن، چاقی و دیابت افزایش یافته است. متخصصان دانشگاه «سوریِ» انگلیس با هدف شناسایی تاثیر افزایش یک ساعت خواب اضافه بر سلامت کلی بدن، هفت نفر را که شش تا ۹ ساعت می‌خوابیدند مورد تحقیق قرار دادند. این افراد به دو گروه تقسیم شدند و از یک گروه خواسته شد تا شش و نیم ساعت و از گروه دیگر خواسته شد تا هفت و نیم ساعت در شب بخوابند. پس از گذشت یک هفته محققان از شرکت‌کنندگان نمونه‌های خون گرفتند و از آن‌ها خواستند تا الگوی خواب خود را تغییر دهند و گروهی که کمتر خوابیده بودند یک ساعت بیشتر و گروهی که بیشتر خوابیده بودند یک ساعت کمتر بخوابند. یافته‌ها نشان داد نداشتن خواب عمیق موجب از دست رفتن حافظه‌ کوتاه مدت می‌شود و حتی جایگزین کردن کمبود خواب در روزهای دیگر نمی‌تواند مانند یک خواب عمیق شبانه عمل کند. چرا که فرایند یادآوری رویداد‌ها در ذهن طی ۲۴ ساعت شکل می‌گیرد. محققان برای سنجش وضعیت حافظه این افراد از آن‌ها آزمون‌هایی را گرفتند که نتایج این آزمون‌ها نشان داد عملکرد و امتیازهای گروهی که خواب کمتری داشتند ۴۰ درصد کمتر از گروه دیگر بود. آزمایش‌های خون این افراد نشان داد تغییر ساعت خواب بر ژن افراد تاثیر می‌گذارد و تعداد این ژن‌های تاثیرپذیر ۵۰۰ مورد است. علاوه بر این یک ساعت خواب کمتر موجب التهابات متعدد و افزایش پاسخ‌های منفی بدن به استرس و حالت‌های عصبی می‌شود و خطر ابتلا به دیابت و سرطان را افزایش می‌دهد و حالت عکس آن در ازای یک ساعت خواب بیشتر اتفاق می‌افتد. در واقع یافته اصلی این تحقیق نشان می‌دهد که در صورتی که فردی کمتر از هفت ساعت می‌خوابد با تغییر اندکی در ساعت خواب خود می‌تواند سلامت کلی جسمی‌اش را بهبود بخشد. مهیمی   
نویسنده : غلامحسین مهیمی ; ساعت ٤:٤٧ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/۱۱/۱

 

بهترینهای تمرینی. . 1-بهترین انتخاب برای دستیابی به جلو بازوهایی بزرگ (جلوبازو هالتر) 2-بهترین انتخاب برای حجم کلی سینه (پرس سینه با دمبل) 3-بهترین انتخاب برای حجم کلی عضلات دلتویید (پرس سرشانه با دمبل) 4-بهترین انتخاب برای حجم کلی عضلات پشت بازو (پارالل) 5-بهترین انتخاب برای هدف قرار دادن عضلات چهار سر ران (اسکوات از جلو) 6-بهترین انتخاب برای ساختن عضلات همسترینگ و سرینی (ددلیفت رومانیایی) 7-بهترین انتخاب برای افزایش حجم ساق پا (ساق پا ایستاده) 8-بهترین انتخاب برای عضله سازی در کل بدن (اسکوات) 9-بهترین انتخاب برای چربی سوزی (حرکات چند مفصلی وزنه آزاد) 10-بهترین حرکت برای افزایش پهنای پشت (کشش سیمکش ازبالا دست باز) 11-بهترین تکنیک تمرین برای رشد عضلانی (تکرار های کمکی) 12-بهترین تکنیک تمرین برای افزایش قدرت (تکنیک هرمی (صعودی)) 13-بهترین تکنیک تمرین سوزاندن چربی ها (استفاده از وزنه های سنگین واستراحت کوتاه بین ستها) 14-بهترین زمان روز برای تمرین (عصر) 15-بهترین حرکت برای توسعه عضلات شکم (کرانچ) 16-بهترین زمان حرکات کششی (پس از تمرین با وزنه) 17-بهترین مقدار استراحت برای افزایش حجم و قدرت (2الی3دقیقه) 18-بهترین وسیله کمکی برای افزایش قدرت (کمربند وزنه برداری) 19-بهترین دستگاه هوازی برای چربی سوزی (تردمیل) 20-بهترین وسیله برای افزایش قدرت (کشهای قدرتی) 21-بهترین شیوه برای افزایش توان وقدرت (حرف زدن باخود)شاید ازاین گفته تعجب کنید ولی رونی کلمن در سال 2007در محاسبه ای گفته قبل از انجام ستهای سنگین با گفتن این جملات که این وزنه برایم خیلی سبک است ویا اینکه من به راحتی میتوانم وزنه ها را جابه جا کنم بینهایت در قدرتم افزایش داده 22-بهترین راه برای اینکه یکنواختی تمرینات هوازی را کاهش دهید (تمرین هوازی در بازه های کوتاه) Mohimi   
نویسنده : غلامحسین مهیمی ; ساعت ٩:۳٦ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۳/۱٠/۱٩

ویتامین ها

ویتامین اخلاق را بشناسید کمبود ویتامین B1 موجب بداخلاقی و کاهش حافظه می‌شود. ویتامین B1 برای تهیه انرژی از مواد غذایی و به ویژه از مواد قندی یا کربوهیدرات‌ها در بدن لازم است. کمبود ویتامین B1 موجب افسردگی، بداخلافی، کاهش حافظه و تمرکز و همچنین احساس خستگی می‌شود. از آنجا که سلول‌های عصبی منحصراً از گلوکز برای تأمین انرژی خود استفاده می‌کنند، در کمبود این ویتامین علائمی از قبیل افسردگی، بداخلافی، کاهش حافظه و تمرکز و همچنین احساس خستگی ظاهر می‌شود. این ویتامین در غذاهایی از قبیل غلات صبحانه، نخودفرنگی، تخمه آفتابگردان، ارزن، جوانه گندم، کنجد، سویا، آجیل به خصوص بادام هندی، بادام، گردو، حبوبات از جمله نخود، لوبیا، عدس، گندم سبوس‌دار، سیب‌زمینی، گندم سیاه یا چاودار وجود دارد. کمبود ویتامین B3 یا نیاسین نیز منجر به علائم جسمی و روحی می‌شود که مهمترین آنها زوال عقل است و حتی کمبود آن به مرگ نیز می‌انجامد. علائم عصبی ناشی از کمبود آن شامل کاهش حافظه، آشفتگی‌های روحی، افسردگی و اضطراب است. به عنوان منابع غذایی آن می‌توان مخمر آبجو، پنیر، بادام زمینی غلامحسین مهیمی   
نویسنده : غلامحسین مهیمی ; ساعت ٩:۳٤ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۳/۱٠/۱٩

 

🍶🍶🍶🍶🍶🍶🍶 آیا می دانید که : نصف فنجان انجیر کلسیم بیشتری از نصف فنجان شیر دارد. 🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓 آیا می دانید که : میوه های قرمز قلب شما را قوی نگه می دارد. 🍊🍊🍊🍊🍊🍊🍊 آیا می دانید که : ویتامین سی موجود در کیوی دوبرابر پرتغال است. 🍎🍏🍎🍏🍎🍏🍎🍏 آیا می دانید که : سیب ها در آب شناورند چون 25 درصد آن را هوا تشکیل می دهد. 🍊🍊🍊🍊🍊🍊🍊🍊 آیا می دانید که : پرتغال ها چشم های شما را سالم نگه می دارند. 🍋🍋🍋🍋🍋🍋🍋🍋 آیا می دانید که : میوه های زرد شما را در برابر مریض شدن محافظت می کند. 🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏 آیا می دانید که : میوه های سبز به قدرت دندان ها و استخوان های شما کمک می کند. 🍇🍇🍇🍇🍇🍇🍇🍇 آیا می دانید که : میوه های آبی و بنفش به حافظه ی شما کمک می کند. 🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉 آیا می دانید که : هندوانه شامل 92 درصد آب و حدود 6 درصد قند است. 🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎 آیا می دانید که : خوردن یک عدد سیب روش معتبرتری برای بیدار ماندن از خوردن یک فنجان قهوه است. 🍍🍍🍍🍍🍍🍍🍍🍍 آیا می دانید که : آناناس ها زودتر می رسند اگر آن ها را وارونه روی برگ هایشان قرار دهید. 🍌🍌🍌🍌🍌🍌   
نویسنده : غلامحسین مهیمی ; ساعت ٧:٤٠ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/۱٠/۱۳

 

🍶🍶🍶🍶🍶🍶🍶 آیا می دانید که : نصف فنجان انجیر کلسیم بیشتری از نصف فنجان شیر دارد. 🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓 آیا می دانید که : میوه های قرمز قلب شما را قوی نگه می دارد. 🍊🍊🍊🍊🍊🍊🍊 آیا می دانید که : ویتامین سی موجود در کیوی دوبرابر پرتغال است. 🍎🍏🍎🍏🍎🍏🍎🍏 آیا می دانید که : سیب ها در آب شناورند چون 25 درصد آن را هوا تشکیل می دهد. 🍊🍊🍊🍊🍊🍊🍊🍊 آیا می دانید که : پرتغال ها چشم های شما را سالم نگه می دارند. 🍋🍋🍋🍋🍋🍋🍋🍋 آیا می دانید که : میوه های زرد شما را در برابر مریض شدن محافظت می کند. 🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏 آیا می دانید که : میوه های سبز به قدرت دندان ها و استخوان های شما کمک می کند. 🍇🍇🍇🍇🍇🍇🍇🍇 آیا می دانید که : میوه های آبی و بنفش به حافظه ی شما کمک می کند. 🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉 آیا می دانید که : هندوانه شامل 92 درصد آب و حدود 6 درصد قند است. 🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎 آیا می دانید که : خوردن یک عدد سیب روش معتبرتری برای بیدار ماندن از خوردن یک فنجان قهوه است. 🍍🍍🍍🍍🍍🍍🍍🍍 آیا می دانید که : آناناس ها زودتر می رسند اگر آن ها را وارونه روی برگ هایشان قرار دهید. 🍌🍌🍌🍌🍌🍌   
نویسنده : غلامحسین مهیمی ; ساعت ٧:٤٠ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/۱٠/۱۳
تگ ها :

← صفحه بعد